خبرنگاران حضور بیش از 2 میلیون و 500 هزار دانش آموز در تشکیلات پیشتازان

به گزارش بلاگ پو، تهران - خبرنگاران - قائم مقام رییس سازمان دانش آموزی از پوشش بیش از 2 میلیون و 500 هزار دانش آموز در قالب فعالیت های تشکیلات پیشتازان در افق 1404 اطلاع داد.

خبرنگاران حضور بیش از 2 میلیون و 500 هزار دانش آموز در تشکیلات پیشتازان

به گزارش روز شنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، اسماعیل بحری زاده با تشریح برنامه های سال 99سازمان دانش آموزی کشور، گفت: در سال پیش رو ایجاد بعضی شایستگی های رفتاری مطلوب و پایدار در اعضا به عنوان هدف قرار گرفته و فعالیت ها، عموما در قالب تیمی و گروهی طراحی و با اولویت برخورداری از مهارت های ارتباطی، اجتماعی، هویت اسلامی ایرانی و انقلابی تنظیم شده است.

وی با بیان اینکه این برنامه در چهار حوزه راهبردی شامل سه حوزه تربیتی و یک حوزه درآمدزایی و خوداتکایی تدوین شده است، اضافه نمود: همه این برنامه ها معطوف به اهداف و ماموریت های اصلی سازمان و زمینه سازی برای نقش آفرینی اجتماعی آنان، با نگاهی تمام ساحتی و با رویکرد تربیت اجتماعی طراحی شده است.

قائم مقام رییس سازمان دانش آموزی توضیح داد:در سال 99در مجموع در عرصه تربیت تشکیلاتی دانش آموزان و نیز خوداتکایی سازمان 12 راهبرد اجرایی طراحی نموده ایم و در این میان 3راهبرد را در اولویت توجه قرار داده ایم.

بحری زاده اعلام نمود:توسعه و تقویت مهارت های ارتباطی و نقش آفرینی سیاسی و اجتماعی اخلاق محور دانش آموزان ازطریق ایجاد شبکه ارتباطی دانش آموزی با موضوع مجلس دانش آموزی، توسعه و تقویت ضریب نفوذ تشکیلات دانش آموزی پیشتازان و توسعه و تقویت شبکه خبرگزاری دانش آموزی پانا با شعار هر مدرسه یک خبرنگار و چشم انداز هر کلاس یک خبرنگار دانش آموزی از اولویت های سازمان در سال آینده است.

وی با بیان اینکه در توسعه مهارت های ارتباطی و نقش آفرینی اجتماعی دانش آموزان انتظار داریم که نقش پذیری اجتماعی دانش آموزان ارتقا یابد، گفت: در کوشش هستیم تا به وسیله برقراری ارتباط و تعامل موثر و ساختارمند بین شوراهای دانش آموزی منتخب 12 میلیون دانش آموز مدارس ابتدایی و متوسطه و150 نماینده مجلس دانش آموزی کشور با همدیگر و با دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت و نیز تمرین دموکراسی دینی دانش آموزان با مشارکت فعال و موثر آنان در امور تصمیم گیری و تصمیم سازی با تمرکز بر مسایل و مسائل نظام تعلیم و تربیت کشور، نقش پذیری اجتماعی دانش آموزان ارتقا یابد .

قائم مقام رییس سازمان دانش آموزی تاکید نمود: توسعه و تقویت ضریب نفوذ تشکیلات دانش آموزی پیشتازان به وسیله پوشش حداکثر بیش از 2میلیون و 500هزار دانش آموز در افق 1404 در قالب فعالیت های تشکیلات پیشتازان هدف گذاری شده است.

بحری زاده همچنین گفت: براین اساس تربیت دانش آموزان مشارکت جو و فعال، مسوولیت پذیر، خود نظم پذیر و قانون مدار، خودرهبر، خلاق و نوآور، تاب آور و سازگار جزو اولویت های برنامه توسعه و تقویت ضریب نفوذ تشکیلات دانش آموزی پیشتازان است و 2.5 میلیون عضو تشکل پیشتاز(به عنوان مخاطب خاص) و 5 میلیون نفر دانش آموز (مخاطب عام)، 103 هزار مربی، 10 هزار مدرسه تمام تشکیلاتی و افزایش ضریب نفوذ در83 هزار مدرسه، هدف گرفته شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایرنا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 23186

به "خبرنگاران حضور بیش از 2 میلیون و 500 هزار دانش آموز در تشکیلات پیشتازان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حضور بیش از 2 میلیون و 500 هزار دانش آموز در تشکیلات پیشتازان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید