وزیر راه: همه متقاضیان مسکن در سامانه اسکان ثبت نام نمایند

به گزارش بلاگ پو، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر راه و شهرسازی گفت: به زودی سامانه املاک و اسکان وزارت راه با اخذ مجوز های لازم بازگشایی خواهد شد ، از همه متقاضیان مسکن درخواست می کنیم در این سامانه ثبت نام نمایند.

وزیر راه: همه متقاضیان مسکن در سامانه اسکان ثبت نام نمایند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، رستم قاسمی در حاشیه شروع به کار پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران اضافه نمود: جوانان مجرد نیز با مجوز صادره از سوی شورای عالی مسکن بزودی می توانند در این سامانه ثبت نام نمایند و با توجه به اینکه به زودی مجوز باز شدن دوباره سامانه املاک و اسکان اخذ می گردد، به عموم متقاضیان توصیه می کنیم در این سامانه ثبت نام نمایند.

وزیر راه و شهرسازی بعلاوه گفت: با در نظرگرفتن ثبت نام نمایندگان و متقاضیان مسکن ملی، تعداد ثبت نام نمایندگان در سامانه ثمن به بیش از 3 میلیون نفر رسیده است و پیش بینی می گردد اندازه ثبت نام نمایندگان در طرح نهضت ملی مسکن با اضافه شدن ثبت نام نمایندگان مجرد به بیش از 4 میلیون نفر برسد.

قاسمی اضافه نمود: طرح های نیمه تمام زیادی در بخش راه در کشور وجود دارد که با اتمام طرح های نیمه تمام بخش ریلی و جاده ای یاری زیادی به بخش حمل و نقل می گردد.

وی درباره استفاده از توان بخش خصوصی و مشارکت آن ها در احداث آزادراه ها گفت: در پی مجذوب کننده کردن پروژه های عمرانی برای بخش خصوصی هستیم و به عنوان نمونه، آزادراهی که قرار است 10 ساله و با روش BOT واگذار گردد، برای آنکه مجذوب کننده تر گردد 15 ساله به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

قاسمی با تاکید بر لزوم تقویت بخش حمل ونقل شرح داد: چنانچه حوزه حمل و نقل رشد کند، می تواند بالغ بر 20 درصد GDP را در اختیار بگیرد. مثلا اگر کانتینر بخواهد از هند و راستا ایران به فنلاند برود، 21 روز بیشتر طول نمی کشد حال آنکه از راستا فعلی چند ماه طول می کشد بنابراین به لحاظ زمان و هزینه، ترانزیت کالا از راستا ایران منافع زیادی برای صاحبان کالا دارد.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه روسیه سالانه 300 هزار تن زغال سنگ به هند ارسال می نماید تاکید نمود: چنانچه زغال سنگ روسیه از راستا ایران عبور کند، زمان آن به یک سوم خواهد رسید؛ بنابراین تقویت ترانزیت ایران حائز اهمیت است.

قاسمی با تأکید بر اهمیت تکمیل و تجمیع کریدور ها گفت: تکمیل کریدور شمال ـ جنوب در دستور کار است. مثلاً قطعه راه آهن رشت به آستارا احداث نشده و ترانزیت کالا از هند به روسیه بر روی ریل ناقص خواهد بود.

وی درباره پروژه های نیمه تمام گفت: طرح های عمرانی نیمه تمام زیادی داریم که اتمام آن ها چه در بخش ریلی و چه جاده ای مهم است. کشور ما از جایگاه ژئوپلیتیک برخوردار است که سبب شده اتمام طرح های ریلی و جاده ای نیمه تمام برایمان حائز اهمیت باشد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه با اعتبارات دولتی و بودجه ای امکان اتمام پروژه ها در زمانبندی مقرر وجود ندارد بر اتمام پروژه های عمرانی با اعتبارات غیردولتی تاکید نمود و اضافه نمود: در مجلس هم بار ها این موضوع را اعلام نموده ام بنابراین در لایحه بودجه 1401 تبصره هایی مناسب پیش بینی نموده ایم که با استفاده از آن ها، آزادراه ها و بزرگراه ها در زمان مقرر به اتمام برسد.

قاسمی درباره نوسازی ناوگان جاده ای گفت: 400 هزار کامیون در جاده ها تردد دارند که بنا داریم 160 هزار دستگاه فرسوده آن ها را نوسازی کنیم و با مجلس هم برای تسریع در این نوسازی هماهنگ نموده ایم.

وی با تاکید بر تقویت بخش خصوصی در نمایشگاه ها و بعلاوه مشارکت در اتمام پروژه های وزارت راه و شهر سازی از انتصاب معاون حمل و نقل وزارتخانه به زودی اطلاع داد.

قاسمی در مورد برنامه وزارت راه و شهرسازی برای توسعه ناوگان دریایی گفت: سازمان بنادر مسئولیت حمایت از حمل و نقل دریایی را برعهده دارد. هم اکنون بخش خصوصی فعال شده و در پی آن هستیم تا از وجوه اداره شده بخش خصوص نقش بهتری ایفا نماید.

پنجمین نمایشگاه حمل ونقل، لجستیک و صنایع وابسته امروز (یکشنبه 28 آذرماه) با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، سازمان ها و شرکت های دولتی و بخش خصوصی حمل و نقلی در مصلای تهران افتتاح شد و تا روز سه شنبه به کار خود ادامه خواهد داد.

در نمایشگاه سال جاری بیش از 223 شرکت دولتی و خصوصی (10 درصد بخش دولتی و 90 درصد بخش خصوصی) , 40 استارتاپ، 22 شرکت دانش بنیان حضور دارند. بعلاوه نمایندگانی از کشور های ژاپن، چین، فرانسه، روسیه، سوئد در نمایشگاه حضور دارند.

رونمایی از برنامه کاهش مخاطرات جاده ای

برنامه عملیاتی کاهش مخاطرات جاده ای برنامه مشترک مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان راهداری در پنجمین نمایشگاه حمل و نقل رونمایی شد.

برنامه عملیاتی کاهش خطرات جاده ای در پنجمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته و در غرفه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، رونمایی شد.

به گفته محمد شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، عملیاتی شدن برنامه عملیاتی ایمنی جاده ها که در همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تدوین شده است، می تواند اثر قابل ملاحظه ای در کاهش تلفات جاده ای داشته باشد.

این برنامه قرار است به تصویب هیات وزیران برسد که تکالیفی را برای همه وزاتخانه ها و سازمان ها از جمله وزارت راه و شهرسازی قرار می دهد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 64647

به "وزیر راه: همه متقاضیان مسکن در سامانه اسکان ثبت نام نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر راه: همه متقاضیان مسکن در سامانه اسکان ثبت نام نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید