واکنش ایران به سخنان مکرون

به گزارش بلاگ پو، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر رییس جمهور فرانسه، امانوئل مکرون را به خویشتن داری و پرهیز از مواضع شتاب زده و نسنجیده دعوت کرد.

واکنش ایران به سخنان مکرون

او ادامه داد: برجام یک توافق چند جانبه بین المللی است که توسط قطعنامه 2231 شورای امنیت تایید و تثبیت شده و به هیچ وجه قابل مذاکره مجدد نبوده و طرف های آن هم معین و غیرقابل تغییر هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به خروج آمریکا از توافق هسته ای گفت: آمریکا از این توافق خارج شده و اروپا در حفظ آن ناتوان بوده است و اگر تمایلی به احیا و حفظ برجام وجود دارد، راهکار آن ساده است، آمریکا به برجام بازگردد و تمامی تحریم های برجامی و غیربرجامی که در دوره رییس جمهور پیشین آن کشور وضع شده اند را رفع کند.

خطیب زاده با اشاره به فروش انبوه تسلیحات توسط فرانسه به کشورهای حاشیه خلیج فارس شرح داد: اگر مقامات فرانسوی نگران فروش تسلیحاتی هنگفت خود به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس هستند، بهتر است در سیاست های خود تجدیدنظر کنند.

وی با بیان اینکه تسلیحات فرانسوی در کنار دیگر سلاح های غربی مسبب قتل عام و کشتار هزاران یمنی است، گفت: این تسیحات عامل اصلی بی ثباتی در منطقه خلیج فارس بوده و بدون توقف سیل صادرات تسلیحاتی فرانسه، انگلیس، آمریکا و دیگران، نمی توان انتظار ثبات و آرامش در این منطقه حساس را داشت.

امانوئل مکرون در گفت وگو با العربیه گفته بود که مذاکره با ایران سختگیرانه خواهد بود و متحدان فرانسه در منطقه از جمله عربستان باید در این مذاکرات برای یک توافق هسته ای حضور داشته باشند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: فرارو
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 42419

به "واکنش ایران به سخنان مکرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ایران به سخنان مکرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید