ماکرون درباره بازگشت داعش هشدار داد

به گزارش بلاگ پو، رئیس جمهور فرانسه در تماس تلفنی با همتایان آمریکایی، ترکیه ای و عراقی خود درباره افزایش خطر بازگشت تروریست های داعشی به قدرت بعد از عملیات نظامی آنکارا در سوریه هشدار داد.

ماکرون درباره بازگشت داعش هشدار داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه بامداد سه شنبه با رؤسای جمهور سه کشور آمریکا، ترکیه و عراق به صورت تلفنی درباره وضعیت سوریه و عملیات نظامی آنکارا در شرق رودخانه فرات صحبت کرد.

ماکرون در تماس با دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده هشدار داد که تصمیم وی برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه و عملیات نظامی متعاقب ترکیه در مناطق شمال شرقی این کشور، خطر ظهور مجدد گروه تروریستی داعش را افزایش داده است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه به نقل از کاخ الیزه، وی خطاب به ترامپ تاکید نمود که واشنگتن و دیگر اعضای ائتلاف بین المللی ضد داعش، باید مانع ظهور مجدد داعش بعد از خروج آمریکایی ها از شمال سوریه شوند.

رئیس جمهور فرانسه سپس با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای خود تلفنی صحبت نموده و از نگرانی پاریس و دیگر کشورهای اروپایی از فرار زندانیان داعشی در بند شبه نظامیان کُرد بعد از عملیات ترکیه گفت.

بر این اساس، مکالمه ماکرون و اردوغان واگرایی عمیق بین دیدگاه های این دو درباره عواقب تهاجم ترکیه به شمال شرق سوریه را بیش از پیش نشان داد.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه اما با ارائه روایت متفاوتی از این تماس تلفنی، اظهار داشت اردوغان اهداف عملیات چشمه صلح را برای ماکرون توضیح داده و توجهش را به تهدیدی که شبه نظامیان کُرد یگان های مدافع خلق (ی.پ.گ) برای امنیت ترکیه و تمامیت ارضی سوریه دارند، جلب کرد.

ماکرون همچنین با برهم صالح رئیس جمهور عراق نیز تلفنی صحبت نموده و خواهان افزایش همکاری های دوجانبه در موضوع مبارزه با داعش شد.

گفت وگوی ماکرون و صالح روی خطرات انسانی و امنیتی وضعیت کنونی در سوریه بعد از عملیات نظامی ترکیه و اقداماتی که ائتلاف بین المللی ضد داعش باید انجام دهد، متمرکز بود.

آنکارا عملیات نظامی در شمال سوریه را به بهانه مقابله با شبه نظامیان کرد و ایجاد یک منطقه امن برای اسکان آوارگان سوری، از هفدهم مهر شروع نموده است. دولت سوریه از این تجاوز نظامی ترکیه به شدت انتقاد نموده و آن را اشغالگری جدید خوانده است. ایران و روسیه نیز در باره تبعات این عملیات ترکیه هشدار داده اند به ویژه اینکه می تواند فرآیند راهکار سیاسی در ادلب را تحت الشعاع قرار دهد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 13699

به "ماکرون درباره بازگشت داعش هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون درباره بازگشت داعش هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید