فعالیت بدنی مانع تشکیل پلاک های چربی در شریان های زنان یائسه

به گزارش بلاگ پو، نتایج یک آنالیز علمی در فنلاند نشان می دهد اگر زنان یائسه فعالیت های بدنی منظمی داشته باشند، جلوی تشکیل پلاک های چربی در شریان های آنها گرفته می گردد.

فعالیت بدنی مانع تشکیل پلاک های چربی در شریان های زنان یائسه

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مدیکال نیوز، زنان یائسه برای حفظ سلامت خود باید تحرک و فعالیت مرتب جسمانی را در دستور کار خود قرار دهند و این کار با جلوگیری از مسدودشدن شریان های حیاتی بدن به وسیله ته نشین شدن چربی از ابتلای آنان به بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری می نماید.

مفید بودن فعالیت های بدنی و ورزشی برای سلامت همه انسان ها امر تازه کشف شده ای نیست. اما اهمیت این موضوع برای زنان یائسه بیش از دیگر افراد است. زیرا این افراد به علت تغییرات خاص فیزیکی با افزایش چربی خون روبرو هستند و ساده ترین و کم هزینه ترین راه مقابله با این تغییر افزایش تحرک بدنی برای جلوگیری از شکل گیری پلاک های مرگبار چربی در رگ ها و شریان های خونی است.

آنالیز که در این زمینه به طور گسترده بر روی زنان یائسه در فنلاند اجرا شده، نشان می دهد فعالیت بدنی منظم موجب کاهش کلسترول، ال دی ال، تری کلیسیرید و گلوکز خون نیز در زنان یائسه می گردد و به خصوص زنان 47 تا 55 ساله باید ورزش منظم و پیاده روی روزانه را جدی بگیرند تا در سنین بالاتر سلامت خود را حفظ نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11783

به "فعالیت بدنی مانع تشکیل پلاک های چربی در شریان های زنان یائسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت بدنی مانع تشکیل پلاک های چربی در شریان های زنان یائسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید