سومین المپیاد مهندسی نفت برگزیدگان خود را شناخت

به گزارش بلاگ پو، تهران- خبرنگاران- برگزیدگان سومین المپیاد مهندسی نفت دانشگاه صنعتی شریف در دو بخش علمی و پژوهشی معرفی شدند.

سومین المپیاد مهندسی نفت برگزیدگان خود را شناخت

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار علمی خبرنگاران، المپیادهای دانشجویی و پژوهشی معمولا با هدف شناخت افراد نخبه دانشگاهی - صنعتی و ایجاد بانک جامع اطلاعاتی در زمینه های خاص، در سطح ملی و بین المللی برگزار می شوند.

رویداد علمی المپیاد مهندسی نفت (اویلمپیک) با هدف ایجاد انگیزه و کارگروهی، استفاده از پتانسیل ها و ایده های نوآورانه موجود در صنعت نفت و گاز کشور، ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت، یاری به توسعه راه حل ها، جذب سرمایه های انسانی و توسعه کارآفرینی میزبان علاقمندان است.

سومین دوره این رویداد علمی در دو بخش علمی و پژوهشی به همت دانشکده مهندسی نفت دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت شرکت ملی نفت ایران، وزارت نفت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز تحول و پیشرفت ریاست جمهوری برگزار گردید.

آیین اختتامیه سومین دوره این المپیاد عصر امروز (16 اسفند) با حضور دکتر اصغر مولایی رئیس دانشکده مهندسی نفت، دکتر امید شاکری مدیرکل نظام فنی و اجرایی و ارزشیابی طرح ها وزارت نفت و مدیران برخی از شرکت های فعال در صنعت نفت؛ مانند شرکت بین المللی حفاری و در سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف برای معرفی برترین چهره های دانشگاهی در مهندسی نفت میزبان علاقمندان بود.

* برگزیدگان

در بخش علمی محمد خجسته مهر و مهدی محمدعلی پور از دانشگاه صنعتی شریف، محمد صابونی و امیرحسین رجبی از دانشگاه تهران و فرشاد نظرآبادی و عبدالله حاتمی زاده از دانشگاه شیراز به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند و آرمین رحیمیه و احمدرضا خاکپور از دانشگاه تهران نفر برتر از میان ورودی های دانشگاه در سال 96 شناخته شدند.

همچنین در بخش پژوهشی سیاوش نوروزی به همراه زمانیان، منصوری و یاوری در چالش شرکت نفتی انرژی دانا بخش ژئوفیزیک، دکتر عباس هاشم زاده و حاجی آبادی در چالش شرکت توسعه حفاری تدبیر در بخش بهینه سازی انرژی، ارسلان رفیعی، افشین بحری و مهرداد قاسمی مهر در چالش شرکت توسعه حفاری تدبیر در بخش خستگی برگزیده شناخته شدند.

همچنین فرزاد برزگر در چالش شرکت بین المللی حفاری (دی سی آی/DCI) بخش مدیریت ریسک و کاوه شایگان و علیرضا الهی در بخش بهینه سازی حفاری همین شرکت رتبه های برتر را کسب کردند.

* المپیادی با دو بخش علمی و پژوهشی

بخش پژوهشی المپیاد شامل چالش هایی است که شرکت های مطرح و فعال در صنعت نفت مطرح می نمایند و شرکت نمایندگان در این المپیاد باید با ایده پرازی به آنها پاسخ و راهکارهای پیشنهادی خود را دهند.

شرکت نمایندگان در این بخش باید ویدئویی از راهکار پیشنهادی خود را در پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه المپیاد بارگذاری نمایند، این تصاویر توسط چهار داور؛ شامل نماینده اساتید دانشگاه، نماینده تیم ارزیاب، نماینده شرکتی که چالش را مطرح نموده و نماینده وزارت نفت داوری شده و امروز ایده پرداز فرصت دارد تا حضوری از ایده خود دفاع کند.

افراد شاغل در شرکت های خصوصی و دولتی فعال در زمینه صنعت نفت بدون محدودیت سنی یا رشته تحصیلی همچنین دانش آموخته های رشته های مرتبط می توانند در این بخش شرکت نمایند.

بر اساس آمار دبیرخانه این رویداد تاکنون 13 چالش از سوی شرکت های مختلف ارائه شده است و 38 تیم نیز در این بخش حضور دارند.

بخش علمی نیز بر اساس طراحی 14 سوال برگزار می گردد، این سوالات توسط اساتید برتر حوزه مهندسی نفت طراحی شده است و شرکت نمایندگان باید به صورت تشریحی به سوالات پاسخ دهند. دانشجویان مقطع کارشناسی در هر گرایشی می توانند در این المپیاد شرکت نمایند و بر اساس آمار برگزارنمایندگان 73 گروه دو نفره در این بخش ثبت نام نموده اند.

علمی**9157*1834

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایرنا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5197

به "سومین المپیاد مهندسی نفت برگزیدگان خود را شناخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین المپیاد مهندسی نفت برگزیدگان خود را شناخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید