دفتر سیاسی طالبان: حملات ما تنها پس از امضای توافقنامه در قطر متوقف می گردد

به گزارش بلاگ پو، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر خاطرنشان کرد که پس از امضای توافقنامه صلح در دوحه توسط آمریکایی ها، حملات به نیروهای خارجی را متوقف خواهد نمود.

دفتر سیاسی طالبان: حملات ما تنها پس از امضای توافقنامه در قطر متوقف می گردد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر به الجزیره گفت که تنها پس از امضای توافقنامه صلح در دوحه، حمله به نظامیان خارجی و آمریکایی متوقف خواهد شد.

وی اضافه نمود: طالبان تنها در صورتی که آمریکا به مواضع ما حمله نکند و توافقنامه صلح را در قطر امضا کند، جنگ را متوقف خواهیم کرد.

شاهین درباره مذاکرات بین الافغانی نیز گفت که حضور اداره کابل در مذاکرات تنها پس از امضای توافقنامه با واشنگتن قابل بحث است.

به گفته سخنگوی دفتر طالبان در قطر، پس از خروج نظامیان آمریکایی همه افغان ها در بازسازی و آینده افغانستان حضور خواهند یافت.

نمایندگان طالبان و آمریکا در یکسال گذشته 9 دور در قطر مذاکره کردند و در آخرین دور از این مذاکرات گفته می شد که دو طرف به توافق هایی دست یافتند.

اوایل هفته جاری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در توئیتی نوشت که قرار بود روز یکشنبه به طور جداگانه و مخفیانه با رهبران طالبان و اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در کمپ دیوید دیدار کند اما به دلیل حمله طالبان در کابل که منجر به کشته شدن 12 نفر از جمله یک نظامی آمریکایی شد مذاکرات با این گروه را لغو می نماید.

گروه طالبان در واکنش به لغو مذاکرات قطر توسط ترامپ با انتشار بیانیه ای تاکید نمود که مبارزه 18 ساله آنها برای آمریکا ثابت نموده است که ما جز سرانجام یافتن اشغال کامل افغانستان به هیچ چیز دیگر قانع نمی شویم و برای این هدف بزرگ به جهاد ادامه می دهیم.

به تازگی نیز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به خبرنگاران گفته که مذاکرات با گروه طالبان که پیش از این متوقف شده بود، اکنون مرده است.

نیویورک تایمز نیز با اشاره به لغو مذاکرات آمریکا با طالبان نوشت که ترامپ پیش از این نظر خود را درباره چنین تصمیم هایی مانند رابطه با کره شمالی تغییر داده بود اما بازگشت طالبان بر سر میز مذاکره سخت است.

.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11637

به "دفتر سیاسی طالبان: حملات ما تنها پس از امضای توافقنامه در قطر متوقف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفتر سیاسی طالبان: حملات ما تنها پس از امضای توافقنامه در قطر متوقف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید