دادستان تهران: قضات به حواشی پرونده ها در مقابل فشار جریان ها بی اعتنا باشند

به گزارش بلاگ پو، دادستان تهران بر اهمیت استقلال رأی قضات، بی اعتنایی آن ها به حواشی پفراینده ها و نفوذناپذیری در مقابل فشار جریان ها و اراده های معطوف به تأثیرگذاری بر فرایند رسیدگی ها و انحراف پفراینده ها تأکید کرد.

دادستان تهران: قضات به حواشی پرونده ها در مقابل فشار جریان ها بی اعتنا باشند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علی القاصی مهر دادستان تهران روز یکشنبه در دیدار با مدیران و قضات دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی تهران(دادسرای ناحیه 32) بر اهمیت استقلال رأی قضات، بی اعتنایی آن ها به حواشی پفراینده ها و نفوذناپذیری در مقابل فشار جریان ها و اراده های معطوف به تأثیرگذاری بر فرایند رسیدگی ها و انحراف پفراینده ها تأکید و اظهار کرد: کیاست و زیرکی و مقاوم سازی خود در مقابل آسیب ها، تهدید ها و لغزش ها لازمه کار در دادسرای ویژه جرائم اقتصادی است.

وی ضمن تشریح اهمیت رسیدگی به جرائم اقتصادی در جلب اعتماد افکار عمومی به قوه قضائیه در سطح کلان، گفت: بخش عمده ای از عملکرد قوه قضائیه در گروی عملکرد دادسرا و دادگاه های جرائم اقتصادی است؛ چرا که عمده پفراینده های کلان اقتصادی در این حوزه رسیدگی می شود.

دادستان تهران همچنین به هزینه بر بودن مبارزه با فساد و حساسیت های کار در این حوزه اشاره کرد و افزود: اجرای صحیح عدالت و قانون در کوتاه کردن دست مفسدان از بیت المال و اموال عمومی مسؤولیت بسیار سنگین، مهم و اثرگذاری در گستره ملی و فراملی دارد که به لحاظ بازدارندگی و پیشگیری وضعی اثرات زیادی در سیستم و دستگاه هدف و اهمیت بالایی نزد افکار عمومی دارد.

القاصی مهر با بیان اینکه کسی که از بیت المال دزدی و به حقوق عمومی خیانت کرده، در واقع به 80 میلیون نفر در جامعه ظلم کرده است، تأکید کرد: لذا همانطوری که مسؤولیت ما در فرآیند رسیدگی در قبال کل جامعه است و در عین حال باید ارزش و اهمیت کار برای تمام مردم و در راستای استیفای حقوق الناس و حفظ بیت المال باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت هماهنگی با دستگاه های ضابط اشاره کرد و با تأکید مجدد بر استقلال بازپرس در حوزه کاری خود، شرح داد: باید به دستگاه های ضابط و مجموعه های نظارتی اعتماد کنیم و از تمام امکانات و ظرفیت های آن ها در کشف حقیقت و شناسایی مفسدان اقتصادی و متعرضان به حقوق مردم و بیت المال استفاده کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب تهران همچنین با اشاره به آمار عملکرد دادسرای جرائم اقتصادی بر مبنای موجودی شعب بازپرسی، تحقیق و اجرای احکام و آمار پفراینده های مسن خواستار تسریع در فرایند رسیدگی ها، کاهش موجودی پفراینده ها و معین تکلیف پفراینده های مسن شد و با ارائه راه کار های مدیریتی و تشویقی بر لزوم افزایش کوشش در این حوزه تأکید کرد.

القاصی مهر همچنین بر لزوم افزایش دانش و اطلاعات حقوقی و قضایی قضات و بازپرسان تأکید و ابراز کرد: اشراف کافی بر محتوای پفراینده با حصول تجربه به دست می آید و جوهره فردی و کوشش و کوشش در این حوزه بسیار مؤثر است.

در پایان این دیدار سرپرست مجتمع جرائم اقتصادی و قضات حاضر در جلسه ضمن ارائه گزارش عملکرد به طرح مسائل و مسائل حوزه کاری خود پرداختند و دادستان تهران رهنمود های لازم را برای رفع مسائل ارائه کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 42347

به "دادستان تهران: قضات به حواشی پرونده ها در مقابل فشار جریان ها بی اعتنا باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادستان تهران: قضات به حواشی پرونده ها در مقابل فشار جریان ها بی اعتنا باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید