خبرنگاران همکاری اصفهان با دانشگاه های ترکیه توسعه می یابد

به گزارش بلاگ پو، اصفهان- خبرنگاران- مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه اصفهان از توسعه همکاری های این مجموعه با دانشگاه های معتبر ترکیه در قالب طرح های مولانا و اراسموس پلاس اطلاع داد.

خبرنگاران همکاری اصفهان با دانشگاه های ترکیه توسعه می یابد

طرح مولانا با هدف تبادل دانشجو و استاد از طرف کشور ترکیه با مؤسسه های آموزش عالی سایر کشورها طراحی شد و در این برنامه امکان تبادل اعضای هیات علمی دانشگاها و دانشجویان وجود دارد.

اراسموس پلاس نیز برنامه بورس آموزشی تحت حمایت اتحادیه اروپاست که با هدف سازمان دهی تبادل دانشجو بین دانشگاه ها و مؤسسه های آموزش عالی اروپا و سایر نقاط دنیا راه اندازی شده است.

مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه اصفهان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: این دانشگاه همکاری های جدیدی با دانشگاه های معتبر ترکیه مانند استانبول، صنعتی استانبول، آنکارا، آیدین استانبول و فنی ییلدیز استانبول را در قالب طرح های مولانا و اراسموس پلاس آغاز نموده و در صدد توسعه آن است.

سید کمال طیبی با اشاره به اینکه این همکاری ها در قالب تبادل استاد و دانشجو و اجرای طرح های پژوهشی مشترک است، اضافه نمود: ترکیه کشور مهمی از نظر توسعه روابط علمی و پژوهشی است و 2 طرف تمایل بسیاری برای این کار دارند.

وی با بیان اینکه این همکاری ها در رشته های مختلفی مانند تاریخ، زبان و هنر است، توضیح داد: دانشگاه اصفهان در صدد جذب دانشجویان ترکیه در آینده است.

طیبی به حضور دانشگاه اصفهان در پنجمین دوره اجلاس یوری 2020 در شهر استانبول ترکیه که اوایل اسفند سال جاری برگزار گردید، اشاره نمود و گفت: این رویداد شامل کنفرانس و نمایشگاه دانشگاهی اوراسیا با حضور تعدادی از دانشگاه های ایران، ترکیه، آلمان، روسیه، امریکا، مالزی، اندونزی، مالزی، هند، پاکستان، انگلستان، فرانسه، کرواسی، بلاروس، برزیل، بنگلادش، ایتالیا، ایرلند، قزاقستان و هلند بود که نقش بسزایی در توسعه روابط بین الملل دانشگاه به ویژه با ترکیه داشت.

وی از مهمترین دستاوردهای شرکت دانشگاه اصفهان در این اجلاس را معرفی دانشگاه به دانشگاهیان و مراکز علمی بیش از 60 کشور، مذاکره با نمایندگان آژانس های بین المللی و دانشگاه ها برای جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه اصفهان، توافق اولیه برای پیوستن دانشگاه اصفهان به اتحادیه دانشگاه های اوراسیا (اروپا و آسیا) و توافق با 21 دانشگاه از آسیا و اروپا برای آغاز همکاری های علمی مطرح نمود.

طیبی همچنین به همکارهای جدیدی که با دانشگاه های آلمان آغاز شد نیز اشاره و اعلام کرد: مذاکره هایی برای توسعه روابط علمی و پژوهشی با دانشگاه ماربورگ آلمان در رشته های مختلف از جمله روان شناسی و علوم تربیتی نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه مقرر است کارگاه آموزشی مشترکی بین این 2 دانشگاه سال آینده برگزار گردد، اضافه نمود: همچنین به دنبال تاسیس مرکزی برای توسعه روابط بین 2 کشور در بخش علمی و پژوهشی هستیم.

دانشگاه اصفهان با 70 سال قدمت بعنوان یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشور دارای حدود 15 هزار دانشجو و 660 عضو هیات علمی است.

این دانشگاه بعنوان یکی از دانشگاه های منتخب ایران در طرح تبدیل به یکی از پنج دانشگاه برتر کشور در تراز بین المللی انتخاب شده است و با حدود 120 مرکز علمی از 70 کشور دنیا، تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی و فرهنگی دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایرنا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20979

به "خبرنگاران همکاری اصفهان با دانشگاه های ترکیه توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران همکاری اصفهان با دانشگاه های ترکیه توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید