خبرنگاران طرح جهانی مبارزه با کرونا در غیاب آمریکا کلید خورد

به گزارش بلاگ پو، تهران- خبرنگاران- رهبران دنیا در غیاب آمریکا، از طرح ابتکاری سازمان دنیای بهداشت برای مبارزه با کرونا حمایت نموده و متعهد شدند تا کوشش ها برای تسریع آزمایش ها و یافتن دارو و واکسن این ویروس را افزایش دهند.

خبرنگاران طرح جهانی مبارزه با کرونا در غیاب آمریکا کلید خورد

به گزارش آدینه شب رویترز، امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا و سیریل رامافوزا رییس جمهوری آفریقای جنوبی از جمله رهبرانی بودند که به وسیله ویدیوکنفرانس در آیین شروع طرح مشارکت تاریخی برای مبارزه با کرونا شرکت کردند.

هدف از این طرح که از سوی سازمان دنیای بهداشت معرفی شده، تسریع در توسعه داروهای ایمن و مؤثر، آزمایش و واکسن برای تشخیص، درمان و جلوگیری از انتشار کروناست.

ایجاد دسترسی برابر کشورهای فقیر و غنی به این داروها از جمله دیگر اهداف این طرح ابتکاری است.

تدروس ادهانوم مدیرکل سازمان دنیای بهداشت در افتتاحیه این ویدیوکنفرانس گفت: با تهدید مشترک روبرو هستیم و فقط با یک رویکرد مشترک می توانیم آن را شکست دهیم.

وی افزود: تجربه نشان داده است؛ وقتی که ابزارهای اقدام در دسترس بوده، به طور برابر در اختیار همگان نبوده است. نباید اجازه بدهیم این اتفاق دوباره رخ دهد.

هنگام شیوع آنفلوانزای خوکی H1N1 در سال 2009 یکی از نقدها اصلی این بود که داروی این بیماری به طور برابر در میان کشورها توزیع نشده است و کشورهای ثروتمند توانایی بیشتری برای خرید آن داشتند.

اورسولا فون در لاین رییس کمیسیون اروپا نیز در این ویدیوکنفرانس، گفت که یکی از اهداف جامعه دنیای، آن است که تا اوایل ماه می 8.1 میلیارد دلار برای فعالیت ها در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان کرونا جمع آوری گردد.

وی افزود: این گام نخست بوده اما در آینده به بودجه بیشتری احتیاج است.

رهبرانی از آسیا، خاورمیانه و آمریکای لاتین در این ویدیوکنفرانس شرکت نموده بودند اما سخنگوی نمایندگی آمریکا در ژنو سوئیس به رویترز گفت که ایالات متحده در این جلسه شرکت ندارد.

این سخنگو در پاسخی ایمیلی به رویترز گفت: هرچند آمریکا در این جلسه حضور نداشت اما نباید در عزم ما برای پیشتازی در مسائل دنیای بهداشتی از جمله بحران کرونا تردید کرد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا سازمان دنیای بهداشت را به اتکا به چین متهم نموده و گفته که یاری اقتصادی واشنگتن به این سازمان را تعلیق می نماید.

مکرون در ویدیوکنفرانس سازمان دنیای بهداشت از گروه هفت و گروه 20 خواست تا از ابتکار این سازمان حمایت نمایند.

وی گفت: امیدوارم که بتوانیم چین و آمریکا را در خصوص این ابتکار مشترک به هم نزدیک کنیم.

مرکل نیز اظهار کرد: این ابتکار به خیر عمومی دنیای مربوط می گردد؛ یعنی فراوری واکسن و توزیع آن در همه دنیا.

رامافوزا رییس اتحادیه آفریقا در این ویدیوکنفرانس هشدار داد که قاره آفریقا عموماً استانداردهای بهداشتی ضعیفی دارد و در مقابل هجوم این ویروس بسیار آسیب پذیر بوده و به حمایت احتیاج دارد.

بیش از 2 میلیون و 700 هزار نفر در سراسر دنیا به کرونا مبتلا شده اند.

بیش از یکصد واکسن احتاقتصادی در مرحله تحقیق و توسعه واقع شده است که 6 مورد آنها به مرحله آزمایش های بالینی رسیده است.

دکتر ست برکلی مدیر اجرایی یک ائتلاف دولتی و خصوصی که برای مصون سازی کشورهای فقیر در برابر کرونا فعالیت می نماید، در کنفرانسی خبری در ژنو گفت: باید مطمئن شویم که واکسن کافی برای همگان فراوری می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایرنا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25288

به "خبرنگاران طرح جهانی مبارزه با کرونا در غیاب آمریکا کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح جهانی مبارزه با کرونا در غیاب آمریکا کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید