خبرنگاران سخنگوی حزب مردم پاکستان:تحریم های ایران باید برای مقابله با کرونا برداشته گردد

به گزارش بلاگ پو، اسلام آباد - خبرنگاران - سخنگوی حزب مردم پاکستان با بیان اینکه آمریکا به رغم فشارهای بین المللی تحریم های ضد ایرانی را لغو نکرده اضافه نمود باید این تحریم ها برای مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از فاجعه انسانی واقتصادی برداشته گردد.

خبرنگاران سخنگوی حزب مردم پاکستان:تحریم های ایران باید برای مقابله با کرونا برداشته گردد

خانم نفیسه شاه روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در اسلام آباد گفت: ما امیدواریم اتحادیه اروپا و آمریکایی ها به این درک برسند که باید برای جلوگیری از فاجعه انسانی و بحران مالی تن به لغو تحریم ها علیه ایران بدهند.

وی اضافه کرد: امروز نظام سلامت و درمان ایالات متحده دربرابر ویروس کرونا تقریباً از کار افتاده است اما آمریکایی ها انتظار دارند کشوری که به شدت از تحریم ها رنج می برد باید به تنهایی و بدون پشتیبانی بین المللی با بحران فعلی مقابله کند.

نماینده مجلس ملی پاکستان گفت: اگر همه گیری ویروس کووید-19 باعث نگردد که کشورهای دنیا متحد و شریک یکدیگر برای مقابله علیه این بیماری شوند، پس چه خواهد نمود؟ در حالی که انتظار می رفت شیوع کرونا منجر به بیداری جامعه دنیای و مبارزه مشترک برای جلوگیری از ضررهای عظیم خواهد شد.

وی تاکید نمود: لغو تحریم های ضدایرانی آمریکا لزوماً احتیاج به لابی ندارد بلکه کشورهای تحریم کننده باید این کار را انجام می دادند اما واشنگتن علیرغم فشارهای بین المللی تا به امروز دست از تحریم ها نکشیده است.

نفیسه شاه خطاب به جامعه دنیای گفت: اکنون زمان متوقف شدن بازی قدرت و سیاست و وقت نجات زندگی است، زمان نجات جان هر انسان در هر نقطه ای از دنیا است.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در حالی که سازمان های بین المللی و کشورهای مختلف بر لزوم همکاری با ایران در مهار کرونا تأکید دارند، روز گذشته بر دیگر بر تداوم تروریسم مالی علیه مردم ایران تاکید نمود.

با وجود ادعاهای آمریکا مبنی بر تحریم نبودن دارو، تحریم های غیرانسانی واشنگتن مانع دسترسی کشورمان به دارو و اقلام بهداشتی برای بهبود مبتلایان و پیشگیری از ویروس کرونا شده است.

به همین منظور دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در نامه ای به همتایان خود، آن ها را از ایجاد مانع شدید تحریم های آمریکا بر کوشش های ایران در مبارزه با ویروس کرونا مطلع کرد و از آن ها خواست که رعایت این تحریم ها را کنار بگذارند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز که پیش تر تحریم های آمریکا علیه ایران را ناعادلانه و ظالمانه توصیف نموده بود، سوم فروردین در پیامی خطاب به دونالد ترامپ از آمریکا خواست تا این تحریم ها لغو گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایرنا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 23555

به "خبرنگاران سخنگوی حزب مردم پاکستان:تحریم های ایران باید برای مقابله با کرونا برداشته گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سخنگوی حزب مردم پاکستان:تحریم های ایران باید برای مقابله با کرونا برداشته گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید