خبرنگاران اجلاس داووس و اهمیت چندجانبه گرایی برای عبور از بحران کرونا

به گزارش بلاگ پو، لندن - خبرنگاران - شرکت کنندگان در دومین روز از اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد درباره اهمیت رویکرد چندجانبه گرایی برای عبور از بحران کرونا تاکید کردند.

خبرنگاران اجلاس داووس و اهمیت چندجانبه گرایی برای عبور از بحران کرونا

به گزارش روز سه شنبه خبرنگاران، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در این نشست که به دلیل همه گیری کرونا به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید، از ساخت واکسن کرونا به عنوان یک دستاورد بین المللی یاد کرد و گفت که این مساله نشان می دهد ما در کنار هم می توانیم این بحران را پشت سر بگذاریم. هرچند کار به گفته او سختتر از آنچیزی است که ابتدا تصور می شد.

وی بیان کرد که اتحادیه اروپا به لطف همه گیری کرونا یاد گرفت چگونه با هم همکاری کند؛ اما سرعت و بروکراسی مساله ای است که باید به آن پرداخته گردد. صدراعظم آلمان همچنین از بازگشت آمریکا به سازمان جهانی بهداشت استقبال کرد و آن را پیغام مثبتی در راستای توسعه چندجانبه گرایی توصیف کرد.

در مورد تغییرات اب و هوایی نیز صدر اعظم آلمان بیان کرد که اتحادیه اروپا می تواند اولین قاره باشد که انتشار گازهای گلخانه ای را به صفر برساند. او در این رابطه فهرستی از راه کارهایی را که می تواند به تحقق این مساله منجر گردد ارائه داد و نسبت به تعلل بعضی کشورهای توسعه یافته و صنعتی انتقاد کرد.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه نیز در اظهار نظری مشابهی بیان کرد که همه گیری کرونا جوامع بین المللی را متحول و ضرورت همکاری های بهداشت برای مقابله با این بحران را برجسته نموده است.

وی اضافه کرد که اقتصاد فردا به همگرایی انسان ها گره خورده و هرچند نظام سرمایه داری سطح زندگی بسیاری از مردم را بهتر کرد اما باعث گسترش نابرابری و فقر شده است.

رئیس جمهوری فرانسه از شرکت های تجاری خواست تا در مبارزه با نابرابری ها نقش فعالی داشته باشند و مسئولیت آثار مخرب فعالیت های خود را بر تغییرات اقلیمی بر عهده بگیرند.

وی از قدرت هوش مصنوعی به عنوان اهرمی در آینده اقتصاد جهان یاد کرد و گفت که به لطف این تحولات ظرفیت های جهان برای حل مسائل از جمله تغییرات اب و هوایی متحول خواهد شد؛ به این شرط که مقرراتی وضع گردد تا مانع تاثیرات منفی آن بر دمکراسی گردد.

در بخش دیگری از اجلاس امروز، روسای بانک های بین المللی پیرامون پیغامدهای اقتصادی همه گیری کرونا بحث و تبادل کردند. آن ها تاکید کردند که دورکاری در ابتدای همه گیری کرونا موثر بود اما به تدریج دارد اثر بخشی خود را از دست می دهد.

جز استلی مدیرعامل بانک بارکلیز انگلیس ادامه این شرایط را ناپایدار خواند و ماری اردوس مقام ارشد بانک جی پی مورگان چیس هم اوضاع را سخت توصیف کرد و گفت: انرژی که شما از کار در کنار هم دریافت می کنید، در کار کردن از راه دور وجود ندارد.

وی اضافه کرد که بخشی از موفقیت کار از راه دور در ابتدای کرونا ناشی از هیجان فضای جدید بود؛ اما تداوم این شرایط و شناسایی گونه های جدید کرونا مدیران بانک را وحشت زده نموده است. جهان باید فکر کند چطور از این شرایط خلاص گردد.

اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد امروز دوشنبه 6 بهمن 1399 در سایه همه گیری کرونا و بحران اقتصاد جهانی به صورت مجازی شروع به کار کرد.

شی جین پینگ رئیس جمهوری چین به عنوان اولین سخنران اجلاس سال جاری هشدار داد که جهان با یکی از بدترین دوره های رکود اقتصادی بعد از سرانجام جنگ جهانی دوم روبروست و این برای اولین بار در طول تاریخ است که فعالان تجاری در یک زمان متضرر شده اند.

وی با بیان اینکه زنجیره تجارت، صنعت و سرمایه گذاری جهانی افول نموده و به رغم بسته های محرک اقتصادی، اقتصاد جهان متزلزل و دورنمای مبهم است، اتخاذ یک رویکرد هماهنگ از سوی جامعه جهانی را لازمه خروج از این بحران توصیف کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در سخنانی همه گیری کرونا و تغییرات آب و هوایی را دو چالش عظیم قرن معاصر دانست و با اذعان به وجود نابرابری دسترسی به واکسن بین کشورهای پیشرفته و در حال توسعه، خواهان توزیع سریع و گسترده واکسن کرونا در جهان شد.

آنتونیو گوترش با تاکید بر اینکه به یک اقتصاد جهانی با احترام جهانی به حقوق بین الملل احتیاج داریم، اظهار کرد: ما احتیاجمند جهانی چند قطبی با نهادهای قوی چند جانبه هستیم.

بر اساس برنامه اعلام شده نشست سال جاری با شعار یک سال حیاتی برای ترمیم اعتماد تا روز آدینه ادامه خواهد داشت. این نشست همچنین بر هفت موضوع دیگر متمرکز خواهد بود که عبارتند از نجات سیاره زمین، جامعه و آینده کار، منافع فن آوری، اقتصاد منصفانه، کسب و کار بهتر، آینده سالم و ماوراء ژئوپولتیک.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایرنا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 42294

به "خبرنگاران اجلاس داووس و اهمیت چندجانبه گرایی برای عبور از بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اجلاس داووس و اهمیت چندجانبه گرایی برای عبور از بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید