ترکیه از اظهارات جو بایدن انتقاد کرد

به گزارش بلاگ پو، فخرالدین آلتون رییس دایره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه سخنان جو بایدن نامزد ریاست جمهوری آمریکا در مورد ترکیه که ماهها قبل ایراد و به تازگی افشا شده است را غیرقابل قبول خواند.

ترکیه از اظهارات جو بایدن انتقاد کرد

بایدن در یک نشست که حدود هفت ماه پیش برگزار شده بود و فیلم و خبر آن به تازگی فاش شده, رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را هدف قرار داده و خواستار حمایت از احزاب مخالف برای سرنگونی وی شده بود.

آلتون در واکنش تند به سخنان بایدن، سخنان وی را غیرمسوولانه خوانده و گفت: ترکیه اجازه نخواهد داد که این سخنان غیرمسوولانه فضای مکراتیک سیاسی ترکیه را تخریب کند و ترکیه به اقدامات خود تحت رهبری اردوغان ادامه خواهد داد.

وی سخنان بایدن را بازتاب بازیهای سیاسی که علیه ترکیه انجام می شود خواند و افزود: این سخنان با طبیعت روابط ترکیه و آمریکا همپوشانی ندارد. سخنان بایدن جایی در دیپلماسی ندارد و مطمئنا این سخنان از سوی دولت فعلی آمریکا نیز قابل قبول نیست.

آلتون با تاکید بر اینکه ترکیه کشوری که ملعبه بازیهای سیاسی شود، نیست، افزود: نهادهای سیاسی آمریکا و افکار عمومی آن کشور به این سخنان که در راستای اهداف سیاسی روزمره ایراد شده است واکنش لازم را نشان خواهد داد.

آلتون در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از احزاب سیاسی مخالف در ترکیه که به این سخنان واکنش نشان نداده اند افزود: این مساله در اذهان افکار عمومی ترکیه جای سوال دارد و چنین موضعگیری تاسف بار است.

رییس دایره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه افزود: هیچ کس نمی تواند اراده ملی و دمکراسی ترکیه را هدف حمله قرار بدهد و مشروعیت رییس جمهور منتخب مردم ترکیه نیز نمی تواند مورد سوال قرار بگیرد.

ماهر اونال معاون حزب حاکم عدالت و توسعه و عمر چلیک سخنگوی این حزب نیز در واکنش تند به سخنان بایدن این سخنان را به عنوان تلاش نیروهای خارجی برای مداخله در امور داخلی ترکیه ارزیابی کردند. ، ایرنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 32127

به "ترکیه از اظهارات جو بایدن انتقاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه از اظهارات جو بایدن انتقاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید