تحقیقات درباره ترور فرماندهان پیروزی به مراحل نهایی رسیده است

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از المیادین، شورای عالی قضایی عراق اظهار داشت که تحقیق درباره ترور فرماندهان پیروزی و همرزمانشان، به مراحل پایانی رسیده است و طی روزهای آینده شاهد صدور حکم های قضایی علیه متهمان و عوامل دخیل در این ترور خواهیم بود.

تحقیقات درباره ترور فرماندهان پیروزی به مراحل نهایی رسیده است

حیدر علی نوری مسئول اطلاع رسانی شورای عالی قضایی عراق گفت: دستگاه قضایی عراق به مرحله مهم و پیشرفته ای از تحقیقات در این باره رسیده است. همه شواهد و مدارک جمع آوری شده و حرفهای شهود حادثه اعم از کارکنان فرودگاه بغداد و نیروهای امنیتی شنیده شده است.

وی بیان نمود: اظهارات مقامات در فرودگاه بین المللی بغداد و بعضی از کارکنان G4S(جی فور اس) حاضر در محل حادثه در تاریخ وقوع آن ثبت شده و اظهارات نماینده قانونی وزارت امور خارجه عراق و نماینده قانونی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد که از طرف خانواده های شهدا تقاضای شکایت عاملان جنایت و دخیل در آن را نموده، نیز ثبت شده است.

مسئول اطلاع رسانی شورای عالی قضایی عراق گفت: از یافته های کمیته تحقیق تشکیل شده مطابق با دستور دیوانی دفتر نخست وزیر در تاریخ 1/8/2020 که تحت نظارت قاضی تحقیق ویژه فعالیت می نماید، اطلاع حاصل شد و کلیپ های ویدئویی حاوی اظهارات رسمی دونالد ترامپ رئیس جمهورِ در آستانه اتمام دوره ریاست جمهوری آمریکا، که تعیین کرد که وی دستور اجرای جنایت ترور را صادر نموده نیز اطلاع حاصل شد.

وی تاکید نمود: به گفته قاضی تحقیق ویژه رسیدگی به این پرونده در دادگاه تحقیقات مرکزی طی روزهای آینده شاهد صدور احکام قضایی مناسب علیه متهمان و عوامل دخیل در حادثه ترور خواهیم بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 40534

به "تحقیقات درباره ترور فرماندهان پیروزی به مراحل نهایی رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیقات درباره ترور فرماندهان پیروزی به مراحل نهایی رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید