برپایی کارگاه آموزشی آشنایی با خط سیاق در شوشتر

به گزارش بلاگ پو، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر از برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با خط سیاق توسط آخرین نسل از استادان این هنر در شوشتر اطلاع داد.

برپایی کارگاه آموزشی آشنایی با خط سیاق در شوشتر

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، علی محمد چهارمحالی زاده اظهار کرد: به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی کارگاه آموزشی آشنایی با اصول و قواعد خط سیاق توسط پیشکسوت این هنر حاج محمدرضا محمدی زاده که آخرین نسل از استادان خط سیاق در شوشتر محسوب می گردد در این شهرستان برپا خواهد شد.

او با بیان این که محمدی زاده از مدرسان قدیم این هنر در شوشتر محسوب می گردد ادامه داد: از آن جا که خانواده محمدی زاده نسل اندر نسل در بازار حضور داشتند و بیشتر اسناد و مکاتبات تجاری در قدیم به خط سیاق نوشته می شد، تجار آن موقع نیز باید به اجبار با این هنر آشنایی پیدا می کردند که این باعث شد، استاد محمدی زاده نیز این هنر را از پدران خود فرا گیرد و با این هنر آشنا گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر گفت: در قدیم بازرگانان در جای جای ایران باید با سیاق آشنا می شدند با این حال، سیاق در بعضی نقاط ایران تفاوت هایی با نقاط دیگر داشت؛ به عنوان مثال سیاق تهران با تبریز و یا با اصفهان کمی تفاوت داشت و لی در مجموع همگی از یک الگوی واحد تبعیت می کردند.

او اضافه نمود: از این رو قرار است در کارگاه فردا سیر خوانش و نوشتار سیاق نیز توسط استاد محمدی زاده آموزش داده گردد.

چهارمحالی زاده با دعوت از اهالی شوشتر و حتی سایر نقاط استان برای شرکت در این کارگاه افزود: برگزاری این کارگاه فرصت خوبی برای علاقمندان است و امکان دارد دیگر فرصتی برای برگزاری چنین کارگاهی مهیا نگردد چراکه چنین کارگاه هایی معمولا توسط موزه ایران باستان و یا کتابخانه ملی برگزار می گردد.

او یادآور شد: این کارگاه فردا دوشنبه 30 اردیبهشت ماه 98 از ساعت 10 در محل ساختمان اتاق اصناف شوشتر برگزار خواهد شد و شرکت در آن برای عموم آزاد و رایگان است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11715

به "برپایی کارگاه آموزشی آشنایی با خط سیاق در شوشتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی کارگاه آموزشی آشنایی با خط سیاق در شوشتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید